ENG LIT LAT
LOGIN
Esileht

Telema uudised

Trüki

Uued tegijad Telema EDI võrgustikus: L’Oreal ja Lukšiu Pienine

2015. aasta esimeses pooles liitus Telema EDI võrgustikuga mitmeid uusi kliente. Rahvusvaheline ilukontsern L’Oreal ja Leedu tuntud piimatootja Lukšių pieninė on vaid nimekamad 75 uuest tulijast. Suured toidu- ja esmatarvete jaeketid Maxima, Rimi, Prisma ja Selver arendavad oma EDI protsesse, kutsudes liituma üha uusi tarnijaid. Suured tootmisettevõtted toovad võrgustikku omakorda kaasa uusi jaemüüjaid.

Märtsist 2015, on Telemal hea meel oma kliendiks nimetada L’Oreali, kelle tulekuga loodi täiendav EDI-ühendus enam kui 100 uue kauplusega. Lätis liitus Telema võrgustikuga ilu- ja esmatarbekaupu müüv kett Drogas ning Leedus tuntud kosmeetikakaupluste kett Douglas.

Eestis
Märtsis 2015 lisandus Telema võrgustikku 42 kütusefirma Olerex müügipunkti. Aprillis otsustas Eesti suurim tarbijateühistu ETK tuua Telema süsteemi ka ettevõttesisese dokumendiliikluse (ca 100 000 dokumenti kuus). Juunis läks käiku Telema loodud 3PL-erilahendus elektroonikakaupade keti Klick ja logistikafirma Smarten vahel. Alates 2015. aasta maikuust võivad hankijad saada EDI tellimusi suurelt Saksa ehituskaupade müüjalt Bauhausilt.

Lätis
Esimesel poolaastal sai Telema võrk Lätis juurde mitmeid arvestatavaid tootjaid ja edasimüüjaid. Märtsis 2015 tõid oma dokumendiliikluse Telemasse hulgimüüja Jungent Latvia ning magusatootjaid ühendav katusorganisatsioon Pure Distribution. Juunis 2015 võttis Nordea Finance esimese finantsasutusena Lätis kasutusele Telema e-faktooringu teenuse. Uusi liitujaid on ka Läti ehituskaupade sektorist - jaanuarist alates saadavad e-dokumente Telema võrgus näiteks Instabalt ja Santeko.

Leedus
Telema võrgustik laieneb ka Baltikumi lõunapoolseimas servas. Maxima 4-dokumendi tarneprotsessi juurutamine edeneb täistuuridel. 2015. aasta varakevadel kaalus Leedu suurimaid piimatööstusi Lukšių pieninė võimalusi minna üle veebilahenduselt integreeritud EDI teenusele. Põhjaliku analüüsi tulemusena valis ettevõte Telema täislahenduse EDISupplier, sest see osutus kõige turvalisemaks ja töökindlamaks. Lukšių pieninė loodab lähiajal alustada Telema võrgus dokumendivahetust ka teiste suurte jaekettidega, nagu Fresh Market, Rivona, Palink ja Rimi. Alates aprillist saavad nimetatud suured ketid vahetada e-dokumente uute tarnijatega Kavos Bankas ja Trade Service Baltic UAB, kes on Henkeli toodete esindaja Leedus.

Täieliku kliendinimekirja leiate Telema kodulehelt. Kui soovite luua ühendust mõne uue partneriga, andke sellest teada saates päringu Telema Portaalist.

Tagasi sisukorda

Telema pakub ühendust 1 000 kauplusega Soomes


Alates märtsist 2015 saavad Balti riikide tarnijad lisaks Prisma kauplustele Eestis, Lätis ja Leedus dokumente vahetada ka Soome kauplustega. Selline võimalus avanes tänu Telema rändluspartneri Opus Capita kaudu loodud ühendusele Suomen Osuuskauppojen Keskuskuntaga (SOK). Esimene Baltikumi tarnija, kes alustas dokumendiliiklust oli Saaremaa Lihatööstus.

SOK Grupp koondab enda alla mitmeid kaubandusteenuseid pakkuvaid kette super- ja hüpermarketitest kaubamajade ja teenindusjaamadeni. SOK Gruppi kuulub üle 1000 jae- ja esmatarvete kaupluse, lisaks Prismale ka S-Market, Sale, Alepa ning ABC teenindusjaamad. Samuti on grupp tegev reisikorralduses, hotellimajanduses ja ehituskaupade sektoris.

Tagasi sisukorda

Tarnijad saavad EDI tellimusi ka Bauhausilt

Maikuus aktiveeris Telema kaks pilootprojekti, kus ehituskaupade jaemüüja Bauhaus hakkas saatma oma tarnijatele tellimusi EDI teel. See on eriti hea uudis kõigile ehituskaupade sektoris tegutsevatele tarnijatele, kes soovivad saada e-tellimusi Saksa jaeketi kuuelt kaupluselt Eestis ja Soomes. Loodud ühendus on järjekordne hea näide Telema rändlusvõimalustest. Sel korral on rahvusvaheliseks partneriks Editel.

Projekti järgmise sammuna hakkab Bauhaus tarnijatelt vastu võtma ka e-arveid. Selleks, et hakata saama Bauhausi e-tellimusi otse majandustarkvarasse, palume tarnijatel teavitada Telema klienditeenindust telema@telema.com.


Integreeritud EDI teeb kliendid õnnelikuks

Telema kliendirahulolu küsitlusest selgub, et integreeritud EDI täislahendusi kasutavad kliendid on veebiteenuseid kasutavatest kaks korda rahulolevamad. Telema kasutab kliendirahulolu mõõtmiseks NPS (Net Promoter Score) metoodikat. Järeldused on tehtud viimase viie aasta jooksul kogutud andmete põhjal.

Aastal 2014 andsid 90% EDI klientidest Telemale väga positiivse hinnangu, kaks kolmandikku neist kõrgeima hinde. Numbrilist hinnangut täiendavad sajad kiitvad kommentaarid, näiteks: “Telema teenuseid on lihtne ja mugav kasutada. Kõik küsimused ja mured saavad kiire lahenduse, mis näitab, et klientide heaolu on Telema jaoks kõige tähtsam.”

Tegelikult ei olegi väga keeruline selgitada, miks integreeritud EDI kliendid on rahulolevamad:
  • EDI täislahendus vähendab käsitööd – töötajad ei pea dokumentide andmeid mitu korda erinevatesse keskkondadesse sisestama
  • Mida vähem on käsitööd, seda vähem on vigu – dokumendid ja andmed on korrektsemad
  • Telema võrgus on integreeritud EDI klientidel veebiklientidest kaks korda enam partnereid, kellega dokumente vahetada. Mida enamate partneritega vahetatakse dokumente elektroonselt, seda efektiivsem on ettevõtte töökorraldus.

Tõhusad protsessid saab hõlpsasti pöörata majanduslikuks säästuks. Toimivad protsessid on ka heade partnerlussuhete aluseks. Just neil põhjustel tasuks veebiklientidel kaaluda üleminekut integreeritud EDI teenustele.

Tagasi sisukorda

Mis võib jagatud kasutajakontodega valesti minna?

Kui töösuhte lõpp on mistahes põhjusel ootamatu, siis võib töötaja konto sulgemine olla kriitilise tähtsusega. Telema Portaali kasutajatel on ligipääs oma ettevõtte konfidentsiaalsele infole, näiteks hindadele ja kaubavaru suurusele. Konto väärkasutamine võib põhjustada firmale korvamatut kahju. Sellepärast ongi väga oluline, et igal Telema Portaali kasutajal oleks oma isiklik konto. Tegelikult on isikliku konto olemasolu ja kasutamine tähtis mistahes arvuti, tarkvara, rakenduse või majandustarkvara puhul, internetist rääkimata.

Tihti näeme, et Telema Portaali logivad kliendi töötajad sisse ühe ja sama konto kaudu. Oleme näinud ka juhtumeid, kus kasutatav konto on selle töötaja nimel, kes on firmast ammu lahkunud. Oluline on mõista, et selline tegevus peidab endas suurt riski!

Isiklik kasutajakonto:
  • tagab turvalisuse – väldib konfidentsiaalse info sattumist võõrastesse kätesse
  • jätab jälje – võimaldab hiljem järgi uurida, mida on keegi teinud ja millal
  • lihtsustab suhtlust – äripartnerid teavad täpselt, kellega ühendust võtta

Need on tegelikult ainult mõned isikliku kasutajakonto hüvedest. Andmete turvalisus kaalub kindlasti üles konto loomiseks vajaliku administratiivse panuse. Telema Portaalis saab mugavalt hallata kõiki kasutajakontosid. Vastav õigus on iga ettevõtte peakasutajal, kes saab kontosid luua, muuta, (ajutiselt) sulgeda või kustutada.

Tagasi sisukorda