ENG LIT LAT
LOGIN
Esileht

Telema uudised

Trüki

186 uut poodi: tere tulemast ČIA Market ja Aldar Market!

2016. aasta esimesel poolaastal liitus Telema võrgustikuga Baltikumis mitmeid uusi toidu- ja esmatarbekaubanduse kauplustekette. ČIA MARKET, 100 supermarketi ja 56 väiksema poega Leedu jaemüüja, hakkas oma tarnijatega vahetama e-dokumente. Eestis otsustas Telema EDI-teenuseid kasutama hakata 30 kauplusega kett Aldar Market, kuhu kuuluvad toidu- ja esmatarbekauplused ning Superalko ja Cityalko poed. Telemaga liitus ka Jannseni Kaubamaja, mis on üks armastatumaid kodupoode Tallinnas Nõmmel. Lätis lisas Telema võrgustikku oma kaks kauplust Oregano SIA, kes on tuntud jaeketi TOP! liige.

Kõik Baltikumi suuremad ja tuntumad jaekaubandusettevõtted kasutavad Telema EDI teenuseid juba aastaid. Rimi, Selver, Maxima, COOP, OG Elektra, Palink ja RR Lektus eelistavad ja soovitavad kindlalt paberivabasid kaubandusprotsesse. Nüüd, mil Telema võrgustikuga liituvad ka keskmise suurusega jaeketid ja eraldiseisvad kauplused, muutub partnervõrgustik järjest suuremaks ja tihedamaks.

Tagasi sisukorda

EDI ehituskaubanduses: tasa sõuad, kaugele jõuad

2016. aastal jätkub ehituskaubanduses EDI vundamendi ladumine. Suurimat huvi näitavad EDI lahenduste vastu üles ärid Leedus. Suure jaemüüja MOKI VEŽI järel, kelle 24 kauplust liideti Telema võrku 2015. aasta sügisel, sõlmis Telemaga lepingu 8 poega jaekett Lemora, kelle esimeseks tarnijaks saab ehitussegude ja kipsplaadi tootja KNAUF. Ka kiiresti laienev ehituskaupade kett BIKUVA (17 kauplust) on käivitanud EDI pilootprojekti. Sektori üks suurimaid jaemüüjaid Leedus, 4 hüpermarketiga ERMITAŽAS, plaanib EDI-ga alustada veel sel aastal.

Eestis algatas veebruaris EDI pilootprojekti 6 kauplusega jaekett Puumarket. Tarnijad, kellega Puumarket testib elektroonilist dokumendivahetust on näiteks Puukeskus AS, Tamrex Ohutuse OÜ ja Fere OÜ. Peagi on Puumarket valmis ühendama ka teisi tarnijaid.

KURŠI, üks juhtivaid ehitusmaterjalide jaemüüjaid Lätis, laiendab oma haaret – märtsis avati uus kauplus Salaspilsis, ja EDI võrgustikku lisatakse aina uusi tarnijaid. Juunis liitus Telema EDI võrguga ka Läti ehituskaupluste kett Valdis SIA (3 suurt ehituskauplust). Kõik ehituskaupade müüjad tervitavad ka juunis EDI võrgustikuga liitunud ehitussegude tarnijat SAKRET SIA-d.

Tagasi sisukorda

Kas hankijate kaasamine e-arvelduses teeb muret?

Tangot tantsitakse kahekesi ja ka e-arvete vahetamiseks on vaja vähemalt kahte osapoolt. Üllatuslikult võib just teise osapoole (e-arve saatja) puudumisest saada kogu e-arvelduse projekti suurim komistuskivi. Lahenduse pakub välja mais 2016 Telema poolt välja antud “Hankijate kaasamise juhend”.

Kuidas veenda oma hankijaid saatma e-arveid? Telema “Hankijate kaasamise juhend” soovitab läbida need kolm sammu:
  1. Analüüsi oma hankijaid 
  2. Koosta veenev sõnum 
  3. Edasta seda sõnumit. Veel ja veel ja veel. 
Juhendmaterjal kirjutab need sammud detailselt lahti ning sisaldab mitmeid kasulikke soovitusi. Materjalist leiab ka erinevatele hankijarühmadele mõeldud näidiskirjad.

2015. aastal Eestis läbi viidud e-arvelduse uuringu 300 vastuse analüüs näitas, et ligi 50% hankijatest oleks nõus väljastama e-arveid, kui vaid keegi seda paluks. Seega tuleb e-arveid oma hankijatelt viisakalt, kuid järjekindlalt nõuda!

Küsitluse läbiviimine ning hankijate kaasamise juhendi koostamine olid osa Telema projektijuhi Kristel Källe lõputööst Tallinna Tehnikaülikooli logistika bakaulaureuseõppes. Täismahus töö lugemiseks saada sellekohane soov telema@telema.com.

Tagasi sisukorda

Kuulame ja kuuleme kliendi häält?

Alates jaanuarist 2016 saadab Telema igal nädalal meie klienditeeninduse poole pöördunud kasutajatele lühikesea küsitluse. Klientide vastuste põhjal on meie klienditeeninduse rahuloluindeks lausa 80 (võimalikust sajast)! Iganädalane uuring annab meile võimaluse oma kliente paremini mõista ning saada aru, mida nad EDI teenustelt ootavad. Teame nüüd, et Telema süsteemi kasutajad hindavad:

  • et nende vajadusi mõistetaks ning neid hoitaks kursis pöördumise lahenduskäiguga;
  • kiiret tagasisidet - väga tihti mainitakse kiitva hinnanguna Telema reaktsiooni kiirust ja pöördumiste aegsat lahendamist;
  • proaktiivsust ja põhjalikkust - Telema klienditeenindus süveneb olukordadesse ning leiab alati murede juurpõhjused;
  • suurepäraseid ametialaseid oskusi - kliendid kiidavad Telema klienditeeninduse töötajate asjatundlikkust ja sõbralikkust suhtlemisel.

Seega, kui leiate meilipostkastist Telema kliendirahuloluküsimustiku, palume leida kaks minutit selle täitmiseks. Nii panustate veelgi sujuvama EDI teenuse loomisse.

Tagasi sisukorda