ENG LIT LAT
LOGIN
Esileht

Telema uudised

Trüki

Telema EDI võrgustikuga liitus Drogas

2014. aastal koondas Telema tähelepanu ja jõu oma EDI võrgustiku tihedamaks muutmisele. Kaubanduses mõjutavad e-dokumentide kasutuselevõttu ja mahu kasvu peamiselt jaeketid. Uute tarnijate liitumine lisab EDI väärtust mõlemale osapoolele.
 
Eestis liitus juulikuus Telemaga, R-Kiosk, kellel on kokku 104 müügipunkti. Septembris asus Telema võrgus partneritega e-dokumente vahetama tanklakett Olerex, kes haldab 49 teenindusjaama üle Eesti. Täna kasutavad elektroonilist andmevahetust Eestis pea kõik esma- ja jaekaupade sektoris tegutsevad ettevõtted. Uute tulijatena on Telema EDI võrgustikuga liitumas väiksemad kohalikud tootjad ja tarnijad.
 
Kaalukamaid Telema EDI võrguga liitunud ettevõtteid Lätis on kahtlemata juulis alustanud  Drogas. Populaarsel kosmeetikat ja majapidapiskaupu müüval jaeketil on Lätis 80 kauplust. Jaeketi esimesed e-dokumendid Telema võrgus liikusid hulgimüüjaga Eugesta. Aasta teises pooles valisid Telema oma EDI operaatoriks neli integreeritud tarnijat. Kümned väiksemad ettevõtted otsustasid e-dokumente vahetama hakata Telema Portaali vahendusel.

Leedus aasta alguses Telemaga liitunud jaeketid Gulbelė ja Fresh Market kutsusid võrgustikku mitmeid uusi tarnijaid. Riigi juhtiv jaemüüja Maxima jätkas 4-dokumendi tarneprotsessi juurutamist. Mais korraldasid Telema ja Maxima ühiselt EDI seminari, kus osales üle 50 jaeketi suurema tarnija esindaja. Nii mõnedki Leedu tarnijad, näiteks Vilsida ja Koslita, kes siiani vahetasid dokumente Telema Portaali kaudu veebis, otsustasid 2014. aastal integreeritud EDI kasuks.

Jae- ja esmatarbekaupade kõrval teeb EDI edusamme ka ehituskaupade sektor. 2014. aastal alustasid Lätis elektroonilise dokumendivahetusega ehitusmaterjalide tootjad Sakret ja Atlas. Edasiminek on kindlasti ka see, et sektori suurimad jaeketid DEPO ja Kurši on võimelised saatma e-tellimusi. Leedus on Telema võrgustikuga liitumas 24 poega ehituskaupade müüja Moki-veži. Tarnijate liitmine saab hoo sisse tuleval aastal. Eestis kasvas ehituskaupade sektori kaupluste ja tarnijate elektrooniliste dokumentide maht  2014. aastal 22% võrra.

Tagasi sisukorda

Telema - kliendid soovitavad soojalt

Telema jaoks on klientide arvamus väga oluline. Meie 2014. aasta küsitlusele laekus enam kui 500 vastust. Kümne punkti skaalal sai Telema keskmiseks hindeks 8,2. Üle poole vastajatest andis kõrgeimad punktid, valides skaalal 9 või 10.
Üle kõige hindavad kliendid seda, et Telema EDI teenused teevad igapäevased kaubandusprotsessid mugavamaks ning oluliselt vähem on vigu. Telema EDI teenus on stabiilne ja töökindel. Siin mõned kommentaarid meile saabunud vastustest:
  • Mida harvem peab mingi teenuse peale mõtlema, seda parem see teenus on. Telema on üks selline - kord üles seatud, töötab ta üsna muretult.
    Akzo Nobel Baltics, Peeter Salumäe, Ettevõtte kesk- või tippjuht
  • Suureks abiks tellimuste tegemisel väljaspool kontorit. Minule asendamatu ;)   
    Anvol OÜ, Triin Riko, Telema MMT kasutaja
  • Info liikumine kiire, abivalmis klienditugi, väga ülevaatlik/põhjalik.
    Henkel Baltic, Eve Aunamägi, Telema teenuse kasutaja
Kliendid jagasid valdavalt häid sõnu ja kiitust. Oleme väga tänulikud ka asjalike ettepanekute eest, mille põhjal saame teenuseid veelgi paremaks arendada. Teadmine, et kliendid soovitavad Telema teenuseid ka sõpradele ja koostööpartneritele, innustab edasi pingutama.

Telema pakub nii integreeritud lahendusi kui ka veebipõhiseid EDI teenuseid. Integreeritud teenuseid kasutavad kliendid tunnetavad EDI täielikke hüvesid, seega on nende rahulolu reeglina suurem. Vaadake, millised on Telema toetatud majandustarkvarad.  Kiiret ja soodsat EDI liitumist võimaldavad Telema Sertifitseeritud Partnerid.  

Tagasi sisukorda

EDI ulatuslikum kasutamine säästaks 6,5 miljonit eurot

 2014. aasta septembris pakkus Telema oma kuldklientidele võimaluse ajurünnakuks teemal, kui palju saaks EDI kasutust laiendades veel resursse kokku hoida. Rühmatööna analüüsiti, milline mõju oleks paberprotsesside täielikul väljavahetamisel EDI vastu. Paljud kliendid kasutavad täna EDI umbes poolte tehingute puhul. 50% dokumentidest menetletakse endiselt käsitsi ja see osa vajab automatiseerimist.

Ajurünnaku tulemusena leiti, et pabertellimuse menetlemisele kulub keskmiselt 30 minutit. EDI tellimuse täielikult automatiseeritud protsess säästab iga dokumendi kohta 20 minutit. Töötoas osalenud 30 ettevõtet hindasid, et kuus võtab iga firma e-maili või telefoni teel (digiteerimata kujul) vastu keskmiselt 8 000 tellimust.

Edasi tuli mängu lihtne matemaatika. Iga dokumendi kohta kokkuhoitud ajast arvutati tööjõukulu, mis korrutati veel automatiseerimata kujul saabuvate tellimuste kogusega. Aastas võiksid need 30 ettevõtet kokku säästa enam kui 6,5 miljonit eurot! Bruno Kochi (Billentis) andmetel on EDI arvel saadav kokkuhoid tavaliselt 1-2% ettevõtte käibest.

Organisatsioonilised ümberkorraldused ja muudatused protsessides eeldavad igal juhul tippjuhtkonna toetust. Telema võib jagada ärikaasusi ja praktilisi tööriistu, et saaksite täpselt välja arvutada oma ettevõtte säästupotentsiaali. Kui olete huvitatud, andke meile teada, kirjutades telema@telema.com.

Tagasi sisukorda