E-kaubanduse kasv = suurem vajadus tooteinfo järele

Tooteandmed, Uudised

Rimi pidi avama e-poe Eestis selle aasta maikuu lõpus, kuid koroonakriis kiirendas protsessi ja e-pood käivitati juba 15. aprillil. Tallink avas oma toidu- ja esmatarbekaupade e-poe 20. aprillil. Bolt Food pakub uuendusena oma rakenduses nüüd ka toidukaupade kojutoomist. Paljud jaemüüjad, kelle jaoks e-kaubandus ei olnud prioriteediks, on nüüd käivitanud veebipoode või kavatsevad seda lähiajal teha.

E-poodide avamine tähendab seda, et jaemüüjad vajavad täpsemaid tooteandmeid. Tavapoodides leiab tarbija toote kohta teabe etiketilt, näiteks koostisosad, toitumisalase info ja allergeenid. Kuna info on pakendilt leitav, ei pea jaemüüjad sama teavet oma süsteemides hoidma. Kuid e-poodide tarbeks peavad tarnijad nüüd selle info edastama  jaemüüjatele, et nood saaks seda seda vastavalt seaduse nõuetele lõpptarbijatele kuvada. 

See on üks põhjustest, miks jaemüüjad on hakanud toodete kohta üha rohkem andmeid nõudma. Näiteks Rimi nõuab tarnijatelt ühte toote kohta kuni 300 andmevälja täitmist. Paljudele valmistavad need nõudmised erinevatel põhjustel raskusi: tooteandmed ei pruugi olla saadaval ühest kohast, andmed on vananenud, valed või puuduvad täielikult.

Parima tooteandmete haldamise lahenduse valimine ja kasutusele võtmine võib olla suur väljakutse. Turg pakub mitmeid võimalusi, nt. Synkka, Validoo või Dabas. Telema on valikut veelgi laiendamas, töötades välja uue tooteandmete halduskeskkonna spetsiaalselt Balti jaekaubanduse turule. Telema PDS (Product Data Sync) on lahendus, mis võimaldab hulgimüüjatel, distribuutoritel või tootjatel kõiki oma tooteandmeid lihtsalt ja efektiivselt luua, hoida ning administreerida ühes andmebaasis, ja neid turvaliselt ka jaemüüjatega jagada.

 

Telema PDS-i arendamist toetab Interregi programmi kaudu Euroopa Regionaalarengu Fond.