Telema kliendid säästsid 125 miljonit eurot: aasta 2023 tipphetked

Telema kliendid säästsid 125 miljonit eurot: aasta 2023 tipphetked

2023. aastal töötles Telema üle 23,7 miljoni elektroonilise (või ka masinloetava) dokumendi. Keskeltläbi säästavad ettevõtted 20 minutit ühe masinloetava  dokumendi kohta kasutades Telema EDI teenuseid. 2023. aastal teeb see kokku 10,7 miljonit töötundi. Arvestades eelmise aasta jaekaubanduse töötajate keskmist palgakulu, on Telema klientide sääst kokku olnud uskumatud 125 miljonit eurot.

Eelmisel aastal pakkus Telema teenuseid rohkem kui 15 000 kasutajale enam kui 2500 ettevõttes. Meie dokumendimaht jõudis 23,7 miljonini. Enamik meie klientidest asuvad Balti riikides, kuid 2023. aasta lõpuks on kliente kokku 67 riigis. Kõige sagedamini vahetatud dokumenditüübid on arved, tellimused, saatelehed, tagastusteatised ja üha enam ka raamatupidamisdokumendid, näiteks pearaamatu kanded.

Suurim EDI võrk

2023. aastal loodi üle 9500 uue EDI ühenduse. Telema võrguga liitus üle 200 suurema ja väiksema uue ettevõtte, nende seas

  • Eestis: LIDL, Osama Eesti, FEB, Saudade, Figuraata, Foodie restoran, N58, Premier Hotels,
  • Lätis: Bolt ja Wolt Market, Malko, Virši-A,
  • Leedus: Wolt Market, Aco Nordic, Edega, Statyk Pats, Etovis jne.

EDI (Electronic Data Interchange) teenused on ärikriitilised teenused. Balti riikides on oma kõige olulisemad äriprotsessid Telema hoolde usaldanud üle 5500 poe (ostjad) ja 1500 tarnija. Iga päev vahetavad nad Telema EDI võrgu kaudu üle 70 000 elektroonilise dokumendi (tellimused ja arved).

Partnerlused ja koostöö, Peppol

Paljud ettevõtted teevad koostööd oma tarnijate ja klientidega koduriigi piiridest väljaspool. See teeb EDI ja e-arvete rändluse oluliseks algatuseks. 2023. aastal lisas Telema oma võrku veel kolm EDI rändlusoperaatorit. Aasta lõpuks on meil 29 rändluspartnerit 14 riigis üle maailma.

Telema sertifitseeritud partnerite programm on suunatud parema kliendikogemuse pakkumisele Telema EDI võrku liitumisel. 2023. aasta lõpuks on Telemal Baltikumis 39 sertifitseeritud partneri, kes toetavad 30 erinevat ERP tarkvara. Nende ettevõtete klientidele on Telema EDI teenuste aktiveerimine tasuta (Telema poolt). 2023. aastal lisandus uueks sertifitseeritud partneriks CompuCash SIA.

Peppol (Pan-European Public Procurement Network On-Line) võrk laieneb, kuigi mitte nii kiiresti kui oodatud. Telemaga, olles üks Peppoli juurdepääsupunkti (access point) pakkujatest Baltikumis, liitus 2023. aastal 5 klienti, kes alustasid Peppoli kaudu e-arvete vastuvõtmist või saatmist. 2024. aastal ootame kasvu kiirenemist, eriti Lätis, kus alates 2025. aastast muutub B2B arveldamine kohustuslikuks just Peppol kanali kaudu. Telema on valmis pakkuma Peppoli juurdepääsupunkti teenuseid kõigile huvitatud osapooltele.

1,4 miljonit eurot R&D-sse ja tootearendusse

Kui jaemüüja tellimused ei jõua tarnijani õigeaegselt, ei ole tooted tarbijate jaoks riiulitel, kui neid vajatakse. Seetõttu suhtub Telema oma süsteemide usaldusväärsusesse ülima tähtsusega ja on uhke oma väga kõrge SLA (teenusetaseme kättesaadavus) üle, mis on 99,9%.

Nii kõrge SLA ei oleks võimalik ilma Telema põhisüsteemide pideva uurimis- ja arendustegevuseta. Viimase viie aasta jooksul on Telema investeerinud oma EDI teenuse arendamisse üle 5 miljoni euro. 2023. aastal investeerisime üle 1,4 miljoni euro ja plaanime investeerida 2024. aastal veel miljon eurot.

Telema MatchFlow: ostuarvete automatiseermine

2023. aastal tõi Telema turule MatchFlow, uuendusliku lahenduse, mis teeb arvete, ostutellimuste ja kauba saatelehtede kolmepoolse vastavuse kontrolli automaatseks. MatchFlow on eriti väärtuslik tootmisettevõtetele, automatiseerides kuni 80% nende ostuarvete töötlemisest. Esimesed ettevõtted, nagu Leden, Nordic Milk, Tere ja Farmi, on juba kogenud selle lahenduse märkimisväärseid eeliseid. Telema järgmise aasta eesmärk on tugevdada seda mõju veelgi, arendades välja uusi integratsioone peamiste majandustarkvaradega ja suurendades kasutajate arvu.

Keskkond, ühiskond, valitsemine – Telema hoolib ESG-st

Novembris 2023 alustas Telema ESG meeskond osalemist ESG meistriklassis, mille korraldasid ühiselt Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) ja KredEx. Koolitusprogramm on lõppeb aprillis 2024 ning selle käigus valmib Telema ESG strateegia ja tegevuskava. Telema peab ESG teemasid suureks prioriteediks ja lisaks oma tegevuse joondamisele ESG põhimõtetega, näeb ettevõte võimalust toetada ka klientide ettevõtteid ESG valdkonnas. See saavutatakse peamiselt manuaalse töö ja dokumentide töötlemisega seotud raiskamise vähendamise kaudu.

telema customers

Kliendirahulolu NPS 68

Aasta-aastalt annavad Telema kliendid Telema NPS-uuringu käigus kasulikku tagasisidet. 2023. aastal saime üle 1400 vastuse, mille tulemusena oli NPS 68. See ületab tööstuse keskmist märkimisväärselt. Lisaks sellele, et oleme rõõmsad oma klientide rahulolu üle, väärtustame kõrgelt ka meie toodete parendamise ettepanekuid.

Ühiskonna harimine

Olles juhtiv EDI ja e-arvelduse operaator Baltikumis, püüab Telema edendada elektroonilise andmevahetuse ja e-arvelduse tööstuse kasvu. Koostöös avaliku sektori ja haridusasutustega korraldasime seminare ja loengusarju ning esinesime konverentsidel, näiteks:

  • Pidasime loenguid e-arvelduse ja e-andmevahetuse teemadel ülikoolides Eestis (Taltech, Estonian Business School, Tallinna Tehnikakõrgkool ja Mainor) ning Leedus (Kaunase Tehnikaülikool).
  • Osalesime ja esinesime konverentsidel (nt Leedu tarneahela konverents ja Eesti ostujuhtimise konverents).
  • Viisime läbi veebinare koostöös meie heade partnerite Softera, Excellent Business Solutions, BCS Itera, Ektaco, Oixio, Directo ja COOP pangaga.
  • Panustasime veebinaridesse reaalajamajanduse teemadel, mida korraldasid Maakondlikud Arenduskeskused.
  • Novembris viisime koos Rahandusministeeriumiga läbi veebinari “ESG ja e-arved”.

Kokku osales Telema või aitas korraldada 2023. aastal peaaegu 30 üritust, veebinari, loengut või konverentsi.

telema kliendid

“Peegeldades möödunud aastat, paistab 2023 silma eriti eduka peatükina Telema jaoks. Me ei saavutanud ainult olulisi finantseesmärke, sealhulgas 5 miljoni euro suurust käivet; meie kliendid säästsid ka kokku märkimisväärsed 125 miljonit eurot. Kuid mis meie südameid tõeliselt soojendab, on enamat kui lihtsalt numbrid. Sel aastal tõime turule uuenduslikke tooteid nagu Telema MatchFlow ja astusime olulise sammu edasi Peppoli juurdepääsupunkti pakkujana, esitledes meie pühendumust innovatsioonile ja tipptasemel klienditeenindusele. Aasta oli täis kasvu, suurepärast kliendirahulolu ja sügavamat sukeldumist meie ESG kohustustesse. Ootame põnevusega selle edu peale ehitamist ja Telema ning meie kogukonna tuleviku veelgi helgemaks muutmist.”

Hele Hammer, Telema tegevjuht
27. märts 2024