Mobec kahekordistas müügi tänu Telema Visibility’le

Mobec kahekordistas müügi tänu Telema Visibility’le

Kõige suurem risk tarneahelas on olukord, kus poeriiulid jäävad tühjaks. Nõudlus kampaaniatoodetele võib olla kordades suurem kui jaeketi automaattellimus suudab prognoosida. Kui kaupa ei jätku, jääb müük saamata, väljapanek on tühi ja investeering kampaaniaväljapanekutesse surve all.

Just sellise olukorra vältimiseks otsustas Mobec proovida Telema Visibility teenust. Mobec on üks Eesti juhtivaid toidu- ja esmatarbekaupade hulgimüüjaid ning paljude rahvusvaheliste brändide, nagu Kinder, Raffaello, Nutella, Ferrero Rocher, Dove, Rexona, Domestos, Knorr, Lipton, Toffifee ja Merci ametlik distributsioonipartner Baltikumis.

Väljakutse: nähtavuse puudumine ja tühjad riiulid

Enne Visibility teenuse kasutuselevõttu nägi Mobec poodide tellimusi, mille põhjal oli võimalik kaudselt hinnata müüki kauplustes. Kuid tellimused ei pruugi peegeldada tegelikku lõpptarbija nõudlust. 

Eriti kampaaniate ajal on oluline ka reageerimise kiirus. Mida operatiivsemalt tuleb info probleemist, seda kiiremini saab poodidesse saata kaupa:

“Me küll nägime, kui palju poed tellisid, kuid meil puudus ülevaade, kuidas toode poes liigub ja palju teda järele on jäänud. Otsuste tegemiseks ja kiireks reageerimiseks oli infot vähe,” kommenteerib Mobeci müügidirektor Bruno Isand. „Kui kaup on otsas, jääb aga müügitulu saamata nii kauplusel kui meil.“ 

Lahendus: reaalajas ülevaade

Telema Visibility võimaldab poel oma igapäevaseid müügi- ja laoseisuandmeid tarnijatega jagada. Visibility teenuse kasutuselevõtt muutis Mobeci võimekuse täielikult – see andis operatiivselt reaalajas info, tänu millele sai kiirelt kauba puudusele reageerida. 

Jagatud andmed näitasid Mobecile kohe, millistes poodides liikus kaup väga kiiresti ja kus võis tekkida oht, et riiulid jäävad tühjaks. Mitme kampaania puhul selgus, et sama müügitempo jätkudes oleks tooted otsa saanud juba ammu enne kampaania lõppu. Tänu reaalajas nähtavusele said müügiesindajad poodidele õigeaegselt lisatellimusi soovitada ning kindlustada, et kampaaniatooted oleksid õigel ajal riiulil.

„Esimene vau-efekt oli see, et nägime poepõhiselt kohe, kus toodet liiga vähe oli. Vaid ühe müügiaruande abil saime nüüd nädala müüki oluliselt mõjutada,“ meenutab Bruno.

Tulemused: kahekordne müük ja vähem kaubaauke

Tavaolukorras piisab prognoositud kogustest, kuid eriti viimasel ajal, kui turu dünaamika on muutumas, võib tekkida rohkem anomaaliaid, kus müük on eeldatavast oluliselt suurem. Oma osa lisab ka see, et jaeketid on muutunud koguste tellimisel ettevaatlikumaks ning ei telli piisavalt suurt varu.

bgVisibility aitas Mobecil kampaaniate ajal vältida kauba lõppemist ja kaotatud müügitulu. Kampaaniatoodete müük kasvas osades kampaaniates 20–50%, mõnel juhul koguni 100: 

„Mitme kampaaniatoote puhul oleks pool müügitulust saamata jäänud, aga andmete abil saime õigel ajal reageerida,“ selgitab Bruno. “Lisaks hoiab süsteem ära ka kulukad eksimused väljapanekutes – tühjade riiulitega displeid enam ei teki.”

Müügiesindajate tõsiseltvõetavus kasvab

Visibility on saanud Mobeci igapäevaseks tööriistaks – vaid viis minutit aruannete ülevaatamist igal hommikul annab kindluse, kas kampaaniad kulgevad plaanipäraselt või on vaja sekkuda. 

„Igal hommikul vaatan kampaaniatoodete liikumise üle. Tänu sellele on võimalik reageerida kohe, mitte siis, kui juba hilja,“ kirjeldab Mobeci müügijuht Anneli Sülla.

Andmeid jagatakse ka Mobeci müügiesindajatega. Neil on sellest palju abi, kui nad saavad poe tasandil numbritele tuginedes kauplustele tellimisel paremaid soovitusi jagada: 

„Kui kampaania on käimas, võtan kaupluste laoseisud ja müügi kaupluste lõikes välja ning saadan need müügiesindajatele. Nii saavad nad kohe üle kontrollida, et kampaania ajal riiulid tühjaks ei jookseks,“ selgitas Anneli

„Andmed tekitavad usaldust. Kui müügiesindajatel on reaalsed numbrid olemas, on neil võimalik kauplustele tõestada, et toote laoseisuga on probleem ning tellimusi on vaja suurendada,“ lisab Isand.

Kokkuvõte: nähtavus kui edu võti

Mobeci hinnangul peitub Telema Visibility suurim väärtus just andmete kiiruses ja täpsuses. Kui täna kasutatakse teenust Selveriga, siis järgmine eesmärk on laiendada nähtavust ka teiste jaekettide lõpptarbija müükidele. 

Operatiivne info muudab koostöö märksa tõhusamaks. Lõppude lõpuks seisame kõik samade väljakutsete ees – seega on mõistlik neid lahendada ühiselt, kogu tarneahela üleselt,“ rõhutab Bruno Isand.

Mobeci kogemus näitab, et reaalajas andmete jagamine aitab vältida tühje riiuleid, kasvatada müüki ja tugevdada koostööd jaekettidega. Telema Visibility on muutunud nende igapäevaseks tööriistaks, mis toob kampaaniatele reaalse tulemuse.

Kas tahad vältida tühje riiuleid ja kaotatud müüki? Räägime!

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Nimi*
*