Eugesta EDIga konkurentidest ees

Eugesta EDIga konkurentidest ees

Kes ei tea Eviani, Danone, Barillat, Actimeli või Heinzi? Need tuntud kaubamärgid on vaid mõned paljudest, mida Eugesta Balti turule toob. Elektroonilise andmevahetuse (EDI) kasutuselevõtt kaubanduspartneritega juba 10 aastat tagasi on aidanud Eugestal konkurentsi esirinnas püsida. Kuigi kõik Eugesta üksused Balti riikides kasutavad Telema EDI teenuseid, keskendub antud lugu Eugesta Latvia EDI teekonnale.

Vanad meetodid ei olnud piisavad

Eugesta Latvia saab igakuiselt üle 4300 tellimuse rohkem kui 700 tarnekohast ja väljastab 5000 arvet. Tellimused on pikad, keskmiselt 30 rida tellimuse kohta. Tegeledes sellise mahu ja keerukusega, kulub iga tellimuse käsitsi majandustarkvarasse MS Dynamics AZ sisestamisele keskmiselt 23 minutit. See teeb kokku umbes 1700 töötundi iga kuu, mis on koormuselt võrdeline 10 täistöökohaga töötajaga.

Oluliseks sai leida viis tellimuste ja arvete kasvava mahu tõhusaks haldamiseks. Eugesta Läti logistikajuht Agris Treiguts rõhutab ka ettevõtte uuenduslikusele, selgitades:

“Me oleme alati ajaga kaasas käinud ja innovatsioone omaks võtnud. Kui leidub lahendusi, mis võivad töökoormust ja vigade arvu vähendada ja protsesse kiirendada, oleme me olnud nende kasutuselevõtu esirinnas.”

Otsingutes elektroonilise andmevahtuse (EDI) lahenduse järele olid lihtsus ja kasutusmugavus võtmetegurid. Ettevõte vajas lahendust, mis nõuaks nende poolt minimaalset arendustööd ja pakuks standardiseeritud lahendusi, ehk kiiret ja lihtsat integratsiooni.

Lahendus tööle ühe nädalaga

Ettevõte kaalus mitmeid võimalusi, sealhulgas otseühendusi partneritega. Siiski oleks see olnud liiga keeruline, arvestades partnerite ja nende süsteemide mitmekesisust. Kõige paremini leiti lõpuks ettevõtte vajadustega sobivat Telema EDISupplier lahendust.

Otsustavateks teguriteks olid Eugesta äripartnerite positiivne tagasiside, kes juba kasutasid Telema teenuseid. Lisafaktoriks osutus Telema ulatuslik võrgustik, mis hõlmab 5500 poodi. See tähendas, et EDI ühendused suurema osa Eugesta tarnijatega saadi väga kiiresti seadistada. Treiguts avab otsuse tausta:

“Telema puhul märkasime tugevat koostöövalmidust. Ja see, mis meie jaoks tehingu lukku pani, oli Telema konkurentsivõimeline hinnakujundus ja meeskond, kellel oli proaktiivne suhtumine leidmaks kliendile parim lahendus.”

Telema lahenduste integratsioon Eugesta süsteemidega oli sujuv ja kiire, võttes lepingu sõlmimisest süsteemi tööle saamiseni vaid ühe nädala. Hoolimata potentsiaalsetest väljakutsetest toimus üleminek probleemideta.

1000 tundi säästu iga kuu

Tellimuste ja arvete automaatne töötlemine toob kaasa aja kokkuhoiu, mis omakorda tähendab kokkuhoidu rahas. Telema lahendusega sai Eugesta Latvia liidestada läbi EDi süsteemi rohkem kui 400 tarnekohaga, mis kattis 70% nende igakuisest tellimuste mahust. LIsaks saabusid tellimused Eugesta süsteemi automaatselt, välistades inimlikud vead ja parandades oluliselt andmete kvaliteeti. Otsus kasutada elektroonilisi, masinloetavaid tellimusi aitab Eugestal säästa iga kuu rohkem kui 1000 tundi käsitöö ja vigade paranduse arvelt. Rahaliselt on see võrdeline umbes 10 000 euro suuruse säästuga iga kuu.

Treiguts selgitab:

“EDI kasutamine on muutnud Eugesta tellimuste vastuvõtu, arvete vahetuse ja töötlemise sujuvaks, võimaldades kiiret ja veavaba andmevahetust otse kliendi raamatupidamise süsteemidesse.”

EDI kasutamine Eugestal aitas mitte ainult protsesse standardiseerida, vaid vähendas oluliselt ka arvete parandamise vajadust, mis omakorda säästab neile veelgi rohkem aega ja raha. Selline efektiivsus tagab Eugesta toodete püsiva saadavuse poe riiulitel, parandades nende kättesaadavust tarbijatele ja annab turul konkurentsieelise. Usaldusväärsus toodete kättesaadavuses on oluline kliendirahulolu ja -lojaalsuse hoidmiseks tagades, et tarbijad leiavad kõik vajaliku õigel ajal, tugevdades Eugesta mainet kui usaldusväärset tarnijat.

EDI toetab jätkusuutlikkust

Lisaks operatiivsetele parendustele iseloomustab Eugesta ja Telema koostööd ka ühine pühendumus jätkusuutlikkusele. Näiteks Telema portaalis saab iga kasutaja enda jaoks arvutada, mitu puud on elektronilise andmevahetuse (EDI) kasutamisega säästetud, pakkudes käegakatsutavat mõõtu nende panusele jätkusuutlikkusesse.

“Kvaliteet” – “Kommunikatsioon” – “Kliendikogemus”

Mõeldes tagasi Eugesta EDI teekonnale, kirjeldab Treiguts ettevõtte kogemust Telemaga koostöös kolme sõnaga: „Kvaliteet”, “Kommunikatsioon”, “Kliendikogemus”. Üleminek Telema EDI süsteemidele mitte ainult ei parandanud Eugesta operatiivset efektiivsust, vaid toetas ka nende jätkusuutlikkuse eesmärke. Eugesta soovitus äripartneritele on jätkata otsinguid ja automatiseerimiste ning innovatsioonide omaksvõttu, mis toovad kasu kogu tarneahelale, kaasa arvatud lõpptarbijale.

Eugesta

Eugesta on rahvusvaheline jaotusettevõte, millel on enam kui 20-aastane kogemus Eestis, Lätis ja Leedus. Ettevõte pakub FMCG kaubamärkidele täielikku teenuste spektrit, alates müügist ja turundusest kuni logistika, kaupade väljapaneku ja promo teenusteni. Eugesta majandustarkvara on MS Dynamics AX. Kergendamaks oma igakuist rohkem kui 28 000 dokumendi vahetust oma 130 partneriga kasutavad nad Telema EDISupplier lahendust tellimuste ja arvete saatmiseks ning vastuvõtmiseks. Lisaks kasutavad Eugesta 220 müügiesindajat müügitiimide automatiseerimise lahendust Telema eAgent – kaupade väljapanekuks ja tellimiseks.