Milzu! edu kolm tugisammast

EDI, Uudised

Milzu! edu kolm tugisammast

Miks saab mõnest väiketootjast toiduhiid, teised aga hääbuvad? Ja mis rolli mängivad nendes lugudes andmevood?

Veidi vähem kui kümne aasta eest ilmus Milzu eikusagilt, tuues turule sarja laste hommikusöögihelbeid. Aastate jooksul on ettevõte oma tootevalikut täiendanud ja sealt leiab nüüd lisaks hommikuhelvestele ja müslidele ka lihaasendajaid. Kindlad põhiväärtused ja innovatsioon koostisosade,  retseptide ning tarneahela osas on ettevõttel aidanud maksimaalselt ära kasutada turul leiduvaid võimalusi ja trende.

1. sammas: selge visioon ja toetavad partnerlussuhted

Milzu! edu põhineb turu ja tarbija mõistmisel. Ettevõtte äriarenduse juht Evija Štrausa selgitab: “Võtsime sihikule turul veel täitmata nišid, arvestades tarbijate vajaduste ja globaalsete suundumustega.  Valime alati väga hoolikalt, kuhu investeerida, milliseid rakendusi kasutada ja kellega koostööd teha.”

2014. aastal alustas Milzu! koostööd Telemaga, kasutades esmalt veebiteenuseid koos lihtsa majandusrakvaraga WinLats. Äri arenedes läks ettevõte peagi üle raamatupidamissüsteemile Visma Horizon. Milzu! äriprojektide juht Indra Petrovska-Petrēviča kommenteerib partnerlust nii: “Koostöö EDI-operaatoriga Telema on sujunud algusest peale ning on aidanud luua häid suhteid Läti juhtivate jaemüügikettidega. EDI-dokumentide liiklus jaemüüjatega ei katkenud hetkekski ka majandustarkvara vahetuse käigus.”

Märkus: ettevõtte uuel võtmekasutajal kulus EDI-protsessi selgeks õppimiseks vähem kui päev – sest see on nii lihtne ja intuitiivne!

2. sammas: ambitsioon

Milzu! teadis juba alguses, et nende tooted on piisavalt head ka välisturgudele sisenemiseks. Selge visiooniga väikeettevõttes on iga töötaja võtmetähtsusega. Kohustusi ja ülesandeid on mitmeid ning on tähtis, et kõik looksid võimalikult palju väärtust.

Mārtiņš Koks, Milzu! müügijuht Baltimaades ja Poolas: “Telema aitab meil kaubadokumentide menetlemisel hoida iga kuu kokku kolm tööpäeva. Soovime tagada, et meie meeskonnaliikmed ei peaks raiskama aega tegevustele, mida automatiseeritud süsteemid või seadmed suudavad teha kiiremini ja täpsemalt.”

Üks suuremaid väljakutseid olid varem erinevate tellimusvormide tõlgendamine – vigade tuvastamine oli keeruline. Nüüd, mil tellimused saabuvad Telema EDI-süsteemi kaudu ja on masinloetavad, on kõik kohe arusaadav. Ettevõte säästab aega ning peab panustama vähem energiat. Uuringute andmetel on masinloetavate EDI-dokumentide mentlusprotsess võrreldes tavadokumentidega kuni kuus korda kiirem.

2020. aastal lähenes ettevõtte käive miljonile eurole. Milzu! tooteid tarnitakse enam kui 20 erinevasse riiki üle maailma. Ettevõte teeb koostööd turustusagentide, hulgimüüjate ja logistikaettevõtetega, suunates müüki nii äri- kui ka eraklientidele.

3. sammas: tõhusad protsessid

Täna vahetatakse partneritega sadu dokumente nädalas. Nende kõigiga tegeleb endiselt üks inimene, seda tänu hästi kavandatud ja toimivate EDI-lahendustega automatiseeritud protsessidele.

Järgmisena kavatseb Milzu! kasutusele võtte Telema 4DOC lahenduse. See tagab, et kogu kaubatehinguga seotud dokumendivoog (tellimus, saateleht, vastuvõtukinnitus ja arve) on hallatud ühes keskkonnas. Rimi poolt saadetavatest vastuvõtukinnitustest on juba täna palju kasu. 

Milzu! vaatab julgelt tulevikku, sest ettevõtte visioon ja ambitsioon on paigas. Firma asutaja Enno Ence täpsustab: “Lähiaastatel keskendub Milzu! koostöös teadlastega uute toodete väljatöötamisele. Ootame väga aega, mil saame tõsta tootmisvõimsust ja laiendada turustusvõrku. Samuti keskendume andmevoogude veelgi tõhusamale automatiseerimisele EDI-lahenduste abil.”