Rimi nõuab 4DOC EDI: korduma kippuvad küsimused

Rimi nõuab 4DOC EDI: korduma kippuvad küsimused

2020. aasta augustis alustas Rimi Baltic oma tarneahelas aktiivset üleminekut 4Doc EDI-le. Lahendusega seotud neli dokumenditüüpi on:

  1. tellimus (ORDER),
  2. saateleht (DESADV),
  3. vastuvõtukinnitus (RECADV),
  4. arve (INVOICE).

Kaks nimetatud dokumentidest, tellimus ja arve, on tarnijatele hästi teada. Ülejäänud kahte – saatelehte ja vastuvõtukinnitust – tuntakse ning ka kasutatakse vähem. 

Elektrooniline saateleht kiirendab ja lihtsustab kaupade vastuvõtmist. Täna sisestatakse partiinumbreid ja toodete parim-enne-teavet käsitsi. See võtab aega ning sageli lipsab sisse vigu. Edaspidi loevad süsteemid seda infot EDI-saatelehelt automaatselt. 

Elektrooniline vastuvõtukinnitus võimaldab Rimil anda tarnijatele täpsemat teavet tarnitud ja vastuvõetud kauba kohta. 

 

KKK Rimi 4DOC protsessi kohta

  • Kas 4DOC protsessi peavad järgima kõik tarnijad? Jah, seda nõutakse kõigilt tarnijatelt, kes toovad kaupa Rimi jaotuskeskustesse Eestis, Lätis ja Leedus.
  • Kui saatelehti on rohkem kui üks? Kui ühe tellimuse alusel väljastatakse mitu saatelehte, kas sel juhul saadetakse ka mitu vastuvõtukinnitust? Ühe tarnega saabunud kauba kohta väljastatakse üks vastuvõtukinnitus, isegi kui saatelehti on mitu. 
  • Milliseid mõõtühikuid peaks saatelehel kasutama? Parim on lähtuda rahvusvahelisest  ISO mõõtühikute süsteemist.
  • Mida peaks veel teadma? Kui te juba kasutate nelja tehingudokumenti mõne teise jaemüüjaga, teavitage sellest Telemat, kes käivitab 4DOC-teenuse ka Rimiga. Kui aga kõik nõutud EDI-dokumendid ei ole veel seadistatud, võtke ühendust Telema klienditeenindusega. Kui te veel ei ole Telema klient ja soovite võrgustikuga liituda, saatke meile päring ning me võtame teiega ühendust.
  • Millal on tähtaeg? Üleminek nelja dokumendi tarneprotsessile kestab alates augustist kuni 31. oktoobrini 2020.