Selveri üleminek DC mudelile: lõpp nähtavusele tarneahelas?

Selveri üleminek DC mudelile: lõpp nähtavusele tarneahelas?

Selver lülitub otsetarne mudelilt (DSD) üle jaotuskeskuse (DC) tarnemudelile, tõstes enamiku oma tarnijad järk-järgult üle. Kui varem esitas iga pood oma tellimuse otse tarnijale, siis edaspidi saadab Selver igale tarnijale jaotuskeskusest ühe koondtellimuse.

Varem andsid poepõhised tellimused tarnijatele nähtavuse – poodide tellimusi peeti poe tegelikku müüki peegeldavaks lõpptarbija nõudluseks. DC-mudelile üleminekul kaob see nähtavus täielikult. Tarnijad ei tea enam, millised tooted ja millistes kogustes jõuavad konkreetsetesse kauplustesse. Selline läbipaistvuse puudumine muudab oluliselt keerulisemaks nõudluse muutuste tuvastamise, kaubapuuduste ennetamise ning kampaaniate tõhusa toetamise.

 

Kuidas Telema Visibility lahendus aitab taastada nähtavuse

Nähtavuse taastamiseks pakub Telema Visibility lahendus tarnijatele ligipääsu poodide ligi-reaalajas müügi- ja laoseisuandmetele (POS-andmed). Nii saavad tarnijad reageerida muutustele nõudluses ja tegeleda võimalike ebakõladega andmetes ilma jaemüüja tellimisprotsessi häirimata.

Telema Visibility lahenduse eelised tarnijatele:

  • Suurenenud läbipaistvus: Ülevaade tegelikest müükidest, so lõpptarbija nõudlusest kaupluste lõikes.
  • Paranenud reageerimisvõime: Kiirem reageerimine nõudluse muutustele, tehes kauplustega koostööd tellimuste kohandamiseks.
  • Ettenägelik probleemide lahendamine: Kiire laoseisude ebakõlade ja vigade tuvastamine ning parandamine enne nende eskaleerumist.
  • Proaktiivne sortimendi korrigeerimine: müügiandmete alusel ennetavad soovitused tootevaliku kohandamiseks.
  • Kampaaniate jälgimine: kohene info kampaania edukusest
  • Parem suhtlus ja koostöö: Sujuvam suhtlus ja efektiivsem koostöö jaekettidega.

Telema Visibility võimaldab tarnijatel, koostöös kauplustega, tagada parem toote saadavus kaupluste riiulitel.

 

Nähtavus kui vajalik konkurentsieelis

Jaemüüjate ülemineku tõttu jaotuskeskuse mudelile kaotavad tarnijad nähtavuse oma toodete osas. Konkurentsis püsimiseks peavad nii tarnijad kui ka jaemüüjad kohanema ja koostööd tegema. Telema Visibility annab tarnijatele tagasi kaotatud ülevaate, aitab avastada ja parandada vigu andmetes ja võimaldab nõudluse kõikumistele kiirelt reageerida, arvestades samal ajal jaemüüja olemasoleva tellimisprotsessiga.

Info vahetamine on oluliselt kuluefektiivsem kui liigsete varude hoidmine või nende lõppemisega riskimine – nähtavus pole pelgalt eelis, vaid hädavajalik.

 

Jaemüüjad, kellel on tehniline võimekus jagada POS-andmeid:

jaotuskeskus

On oluline märkida, et kuigi Telema kaudu saab käivitada POS-adnmete tehnilise vastuvõtu, vajab nende andmete vahetamine ka ärilist kokkulepet tarnija ja tema klientide vahel.

 

Võtke meiega ühendust, et saada jaemüüjatelt reaalajas müügi- ja laoseisuandmeid:

Nimi*
*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.