Telema aitas oma Balti klientidel säästa 60 miljonit eurot

Uudised

Telema aitas oma Balti klientidel säästa 60 miljonit eurot

2020. aastal liikus Telema võrgustikus üle 18 miljoni EDI dokumendi. Arvestades, et aja kokkuhoid ühe e-dokumendi kohta on 10–30 minutit ning kasutades keskmise palga andmeid jaemüügisektoris, tähendab see Telema klientidele kokku 60 miljoni euro suurust säästu.

Eelmisel aastal loodi üle 6500 uue EDI-ühenduse, mis peegeldab 7% kasvu. Telema võrgustikuga liitus enam kui 200 uut klienti, nende seas näiteks Araxes, Prike Latvija, Cesvaines piens, HUSQVARNA LIETUVA ja SEB Liising. Alates eelmise aasta maist teeb Telema e-arvelduse osas koostööd Merit Tarkvaraga, mis võimaldab enam kui 50 000 Meriti kliendil mugavalt e-arveid saata ja vastu võtta.

“Telema teenused aitavad ettevõtetel toimida efektiivsemalt ja saavutada seeläbi konkurentsieeliseid. Meie äritegevust ei kahjustanud ka ülemaailmne pandeemia. Pigem leitakse, et dokumendivahetuse digitaliseerimine on nüüd ka terviseohutuse seisukohast väga mõistlik,” kommenteerib Telema tegevjuht Hele Hammer. “Pole pabereid, pole füüsilist kontakti – üks mure vähem”.

Dramaatiliselt muutunud olustik on oluliselt mõjutanud ka e-kaubanduse arengut. Veebikaubanduse kasv on märkimisväärselt suurendanud vajadust järjest täpsemate tooteandmete järele. “Meil on hea meel, et meie uusim toode Telema PDS tuleb turule just õigel ajal, et seda vajadust rahuldada,” lisab Hammer.

Telema PDS (Product Data Sync) on lahendus, mis võimaldab tarnijatel luua, salvestada ja hallata oma tooteandmeid lihtsalt ja tõhusalt ühes andmebaasis ning turvaliselt neid jaemüüjatega vahetada.

2021. aastaks prognoosib Telema elektroonilise dokumendivahetuse mahu kasvuks 10%. Telema ennustab ka EDI dokumendivahetusel põhinevate lisaväärtusteenuste palju laiemat kasutamist. See hõlmab elektroonilisi töövooge raamatupidamises (Telema eFlow) või tooteandmete sünkroonimist tarnijate ja jaemüüjate vahel (Telema PDS).

 

Telema AS on juhtiv EDI-operaator Baltikumis, kes toetab kaubandusettevõtete tarneahela protsesse IT-lahendustega. Telema edastab kaubandusdokumente, näiteks tellimusi, saatelehti, vastuvõtukinnitusi ja arveid, ning töötleb neid vastavalt ärireeglitele. 

Telema abil vahetavad 4700 kauplust ja 1300 tarnijat omavahel elektroonseid tellimusi ja arveid. Telema peamised kliendid on Balti riikides, kuid kliente on Soomes, Poolas, Taanis Jaapanis ja veel 45 riigis. Telemas on 45 töötajat ning ettevõtte kontorid asuvad Tallinnas, Riias ja Vilniuses.