Lincona kasvatas Telema VMI-ga müügitulu ligi 25%

Uudised

Eesti ühe suurima põrandakatete turustaja Lincona juhatuse liige Sven Ersling rääkis sellest, kuidas Telema teenuste kasutuselevõtt on suurendanud ettevõtte käivet üle 25%. Lisaks sellele on paljud tööprotsessid muutunud oluliselt täpsemaks ja läbipaistvamaks.

Lincona on Eesti suurim põrandakatete turustaja ja müüja, kes tegutseb juba aastast 1992. Ettevõte on aasta-aastalt kasvanud, pakkudes tänaseks peaaegu kõiki põrandakatte liike. Lai tootevalik ja kasvavad müügimahud on tekitanud ettevõttele vajaduse olla kõikides oma protsessides veelgi täpsem, mistõttu võtsid nad seitse aastat tagasi kasutusele Telema teenused. 

Miks otsustas Lincona kasutada Telema teenuseid?

Lincona kasutab tänaseks aktiivselt kolme Telema teenust: Telema EDI Supplier, Telema MMT, ja Telema VMI. Otsus sündis soovist muuta tööprotsessid veelgi täpsemaks, lihtsamaks ja läbipaistvamaks. Seda ka põhjusel, et inimfaktor andmete sisestamisel võib kaasa tuua hulga vigasid ja olla ebaefektiivne. Telema teenused on aidanud parandada Lincona tööprotsesse, minimeerides vigu, mis omakorda on aidanud automaatselt vähendada ka paranduskannete arvu. “Mõõtsime koos Bauhofiga, et VMI kaudu suutsime reaalselt müüki kasvatada 25%” sõnab Ersling. “Meil on nüüd olemas igapäevane läbimüügi ja laosaldode info, mis koos tihedama tarnega kindlustab kauba parema saadavuse. Selle tulemuse saavutasime juba nelja kuu jooksul!“

Kellele on Telema teenused sobilikud?

Ersling on veendunud, et Telema teenused sobivad igale kaubandusettevõttele, kes vähegi ostab või müüb. “Turuolukorras, kus inimesi on vähem kui tööd, ei tohiks ükski ettevõte riigis, mida kutsutakse IT-riigiks, kulutada aega nendele tegevustele, mida võiks teha automaatselt või läbi elektroonsete kanalite.” Lincona töötajad  on olnud Telema teenuste suhtes igati positiivsed. Lisaks ei ole ühegi kasutusele võetud Telema teenuse puhul tekkinud juurutusprotsessis ületamatuid probleeme või takistusi. Seega soovitab Ersling: “Ärge mõelge liiga pikalt!”.

Telema VMI

VMI on tarnija juhitud kaubavaru strateegia, kus tellimuste esitamise asemel jagab jaemüüja oma tarnijaga igapäevaselt (või -nädalaselt) infot tema toodete läbimüügi ja laoseisu kohta. Selle info alusel näeb tarnija oma toodete seisu poes ning saab iseseisvalt kaubavarud poe riiulil taastada ning erakorralise nõudluse korral kiiresti reageerida. Selle tulemusel paraneb kauba saadavus poes ning suureneb käive, ühtlasi vähenevad tellimuste käsitlemise ning hankimisega seotud kulud.


Telema VMI võimaldab müügiinfo edastamist ostjalt tarnijale ning selle esitamist mugavalt tarnijale varude täiendamise otsuste tegemiseks.