Siigur Restoranide edu saladus on EDI

Siigur Restoranide edu saladus on EDI

Eduka restoraniketi juhtimine ei ole lihtne ülesanne, eriti kui tuleb hallata sadu tarnijate arveid ja ostutellimusi iga kuu. Käsitsi arvete sisestamine muutus Siigur Restoranide jaoks üha keerulisemaks väljakutseks, sest ettevõte juhib seitset kõrgetasemelist restorani üle Eesti. Nii otsustasid nad kasutada Telema EDI Buyer lahendust, et lihtsustada oma tegevust ja säästa aega.

 

Uppumas administratiivsetesse ülesannetesse

Enne Telema EDI Buyer kasutuselevõttu esitasid kõik seitse restorani tellimusi telefoni või e-kirja teel, saades arveid kas paberil või samuti e-kirjaga. Lisaks oli igas restoranis umbes neli töötajat, kes tegelesid hankemenetlusega. Iga grupi restoran esitas kuus ligikaudu 150 tellimust, millest igaüks sisaldas 2 kuni 30 erinevat toodet. Tellimuste maht kasvas pidevalt.

„Me tundsime, et upume administratiivsetesse ülesannetesse,“ meenutab Siigur Restoranide tegevjuht Mattias Põld. „Tellimuste hulk kasvas ja paberimajandus kuhjus. Oli aeg leida lahendus, mis muudaks meie protsessid sujuvamaks ja kiiremaks.“

Restoraniketi laienedes vajas meeskond kiiremat ja paberivaba lahendust, et vähendada käsitsi sisestamist ja suurendada tõhusust.

 

Funktsionaalsuse ja turvalisuse otsingul

Siigur Restoranid alustasid EDI-lahenduse otsingut veebist ning Telema osutus kiirelt parimaks valikuks. Telema võrgustikku kuulus enamik Siigur Restoranide tarnijaid, mis võimaldas protsesse optimeerida ja dokumente restoranidega elektrooniliselt vahetada. Kuna CompuCash on ka Telema sertifitseeritud partner, muutis see alustamise kiireks, lihtsaks ja kuluefektiivseks.

„Meie peamine fookus oli funktsionaalsusel, heal kasutajakogemusel ja turvalisusel,“ märkis Põld. Lõpliku valiku tegid ettevõtte raamatupidamise ja arendusmeeskond koos tippjuhtkonnaga.

 

Sujuv kohanemine

Kui otsus oli tehtud, alustasis Siigur Restoranid koostööd Telema-ga EDI Buyer lahenduse liidestamiseks. Meeskondade jaoks erines ka lahenduse kasutusele võtmine:

  1. Baaride ja saalitöötajad harjusid süsteemiga kõigest nädalaga, kuna olid juba CompuCashiga tuttavad ning suuri muutusi ei toimunud.
  2. Köögitöötajatel võttis harjumine pisut rohkem aega – täielik kohanemine kestis umbes kuu.

„Üldiselt oli protsess sujuv. Köögitiimil kulus küll veidi aega harjumiseks, kuid kui nad sellega kohanesid, olid kasud ilmselged,“ kinnitas tegevjuht.

 

Üle 27 000 euro säästu aastas

EDI-lahenduse mõju oli kohene ja mõõdetav. Telema EDI Buyer on restorani­ketile säästnud enam kui 175 tundi kuus, mis tähendab aastas üle 27 300 euro kokkuhoidu.

„Me ei raiska enam aega arvete käsitsi sisestamisele ega tellimuste kinnituste tagaajamisele. Kogu protsess on nüüd oluliselt kiirem ja läbipaistvam.“

Kuna ostuarvete sisestamise asemel saab keskenduda olulisematele asjadele, avab Siigur Restoranide sel aastal kaks uut restorani. Üks neist asub Tallinnas, teine aga Soomes, viies ettevõtte tegevuse ka teistesse riikidesse.

 

Rohkem aega suurepärase restorani juhtimiseks

Kõik restoranid, mis tegelevad suure hulga tarnijate tellimuste ja arvete haldamisega, peaksid kaaluma EDI kasutuselevõttu. Kui küsida, kuidas Põld kirjeldaks Telemat kolme sõnaga, vastab ta: „Kiire, turvaline ja usaldusväärne,“ lisades, et soovitab EDI kasutamist kindlasti ka teistele HoReCa sektori ettevõtetele.

„EDI on muutnud meie tööviisi,“ kommenteerib Põld. „See on kõrvaldanud ebaefektiivsuse ning võimaldanud meil keskenduda restorani juhtimisele, mitte paberimajandusele ja telefonikõnedele.“

 

Mis saab edasi?

Siigur Restoranid keskenduvad laienemisele nii Eestis kui ka väljaspool ning võtavad ka uutes restoranides kasutusele EDI-lahenduse.

Restoranipidajad, kes siiani toetuvad käsitsi tellimuste ja arvete menetlemisele, on aeg oma protsesse muuta. Kui Siigur Restoranid suudavad EDI abil säästa tuhandeid eurosid ja sadu töötunde aastas, siis mida see võiks teie ettevõtte jaoks tähendada.

 

Siigur Restoranid

Ettevõtte 2024. aasta käive ulatub 7,3 miljoni euroni ja 120 töötajaga ollakse Eesti fine dining’i valdkonna juhtiv tegija. Restoranides kasutatakse CompuCash kassasüsteemi ja Standard Books äritarkvara. Peakoka Tõnis Siiguri—ühe Eesti fine dining’i teerajaja, kellel on üle 30 aasta kogemust—juhtimisel on NOA, Tuljak ja Paju Villa seadnud kõrgeimad standardid gastronoomilisele tipptasemele.

 

Alusta EDI-ga juba täna!

Võta kasutusele Telema EDI lahendus ja väldi kaubaarvete käsitsi sisestamist:

Nimi*
*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.