Literaat: kokad valivad töökohti EDI järgi
märts 28, 2023
Restoran Literaat
Literaat on nii restoran kui ka raamatupood, mille riiulitelt leiab rikkaliku raamatuvaliku. Literaat on seega koht, kus saab toita nii keha kui vaimu. Õdus õhkkond ja maitsev toit on viinud restorani ka näiteks Hõbelusika auhinna nominendiks.
Lisaks esindusrestoranile Telliskivi kvartalis kuuluvad samasse ketti ka Literaat Café kohvikud Viru keskuses ning Rahva Raamatu Pärnu maantee kaupluses. Restoranide juht Katrily Purga, kel restoranivaldkonna kogemusi on ligi 10 aastat, peab tööprotsesside tõhusamaks muutmist oluliseks. Seetõttu on ta oma viimases kahes töökohas kasutusele võtnud Telema EDI lahendused.
Automatiseerimisel sai otsustavaks pikaajaline koostöö
Purga sõnul on üheks tema eesmärgiks luua innovaatiline töökeskkond, kus inimesed saaksid nautida töö tegemist, mitte teha asju tegemise pärast. ”Minu eesmärk on luua toitlustusettevõttes töökohti, mis paneksid tänapäeva noortel silmad särama.”
“Ma soovin, et kokad pigem suhtleksid köögis omavahel ja leiaksid viise, kuidas road saaksid veel paremad olla. Ekraani vaatamise asemel tegeleksid hoopis tooraine parandamisega. Las kokk läheb turule ja otsib ägeda tooraine, selle asemel, et tegeleda bürokraatiaga,” selgitab Purga oma otsust.
Telema teenustega puutus ta esimest korda kokku juba mõned aastad tagasi restoranis Kampai. “Kampai oli minu väike hingeprojekt, kus soovisin leida uudseid lähenemisi restorani juhtimisele,” selgitab Purga. Kassasüsteemiks valiti tollase turuliidri Ektaco lahendus CompuCash. Kuigi turul on EDI operaatoreid veel, valiti Ektaco ja Telema pikaajalise koostöö tõttu koostööpartneriks Telema. Kuna koostöö sujus mõlemaga Kampais väga hästi, valiti samad partnerid ka Literaadis.
EDIga võidab pool nädalat
Literaadi restod võtavad 21 tarnijalt vastu rohkem kui 500 kaubaarvet kuus. Suurimaks murekohaks enne EDI kasutuselevõttu oli pikkade, keskmiselt enam kui 10 tooterida sisaldavate arvete käsitsi laotarkvarra sisestamine.
Literaadis on Purga fookus olnud töö tõhusamaks muutmisel. 2022. aasta septembris võeti kasutusele Telema EDI Buyer teenus, et vähendada saatelehtede sisestamisele kuluvat aega.
“Kiirel ajal saatelehti käsitsi sisestades kontrollisin neli korda arve numbrit ja muid andmeid, mille käigus tuli alatihti mõni viga sisse,” kirjeldab Purga olukorda enne Telema teenuste kasutamist.
2022 aastal võttis Literaat vastu igakuiselt ligi 500 arvet, millel on umbes 2500 rida. Kui võtta appi Telema EDI kalkulaator, selgub, et tänu Telema EDI Buyer teenusele hoitakse Literaadis saatelehetede sisestamiselt igakuiselt kokku rohkem kui 3 tööpäeva jagu aega.
Kogemusest kasvab harjumus
Kuigi mõned töötajad polnud algul agarad uut süsteemi kasutama, on see Purga sõnul arusaadav. “Inimestele ei meeldi muutus ja ümber õppida. Kuid minu arvates pole saatelehtede käsitsi sisestamine küll töö, mida kõrgelt tasustatud peakokk peaks 2 tundi päevas tegema.” kommenteerib Purga.
Täna vastutab Literaadi kolmes toitlustusasutuses EDI toimimise eest Purga, kuid ka teised töötajad näitavad üles üha enam innukust. “Meie peakondiiter on Telema süsteemiga liitumist tervitanud väga kirglikult, sest tema jaoks on andmete sisestamine väga tüütu tegevus,” rõõmustab Purga.
EDI kiirendab makseid ja vähendab stressi
Enne, kui saatelehed ootasid käsitsi sisestamist, seisis ka raamatupidajate töö. Nemad käisid saatelehtede laoprogrammi sisestamise vajadust kokkadele meelde tuletamas ning kui saateleht oli kinnitatud, sisestasid raamatupidajad info omakorda raamatupidamisprogrammi. Toimus palju topelt sisestamist ning paratamatu oli maksete hilinemine.
“Ma näen, kui suur ajaline võit EDI kasutus on. Ja muidugi see stress, mis kaasneks käsitsi sisestamisega, on nüüd olemata,” kiidab Purga.
Telema EDI Buyeriga saabub arve elektrooniliselt otse CompuCashi, nii tekib vähem vigu ning on lihtsam tarnijatele alati õigeaegselt arved tasuda. Tänu sellele on paranenud ka suhted tarnijatega.
Restoraniäris on EDI üha elementaarsem
Telema poolne toetus kogu automatiseerimise protsessis on Purga sõnul olnud suur, mis on aga heade koostööpartnerite puhul ootuspärane. “Teenuseid tuleb pidevalt uuendada, kuna uusi võimalusi tekib aina juurde ning vanad võivad nii ajale jalgu jääda,” lisab Purga ja kinnitab, et jätkab moodsate ja kastist välja lahenduste otsimist ka edaspidi.
Lisaks toob ta välja, et kuigi tellimise puhul on inimsuhted olulised ja neid tuleb hoida, ei tähenda EDI kasutuselevõtt suhtluse lõppu. Vastupidi, suhtlusele jääb rohkem aega. Purga läheb kaugemalegi ja arvab, et tänapäeval otsivad kokad töökohti, kus EDI on juba kasutuses, et vältida mõttetut paberitööd ja keskenduda oma põhitööle, mis neil silmad säramas hoiab.
Alusta EDI-ga juba täna – TASUTA!
2023. aasta lõpuni on CompuCashi klientidele Telema EDI-ga liitumine aktiveerimistasuta! Võta kasutusele Telema EDI lahendus ja väldi kaubaarvete käsitsi sisestamist.