Tarnijad teavad, kui keeruline on vastata jaemüüjate elektroonilise andmevahetuse (EDI) nõuetele. EDI puhul on kaks võimalust: veebiportaali põhine EDI ja integreeritud EDI. Kuigi veebipõhine EDI võib tunduda alguses lihtsam, vaatame lähemalt, miks oleks nutikam ja tõhusam otsustada integreeritud EDI kasuks.
Ilma EDI-ta peavad tarnijad meili teel saadud tellimused sisestama oma laoprogrammi käsitsi. Pärast kaupade komplekteerimist ja pakkimist koostavad nad tellimuste põhjal arved. Käsitsi andmeid sisestades võtab tellimuste ja arvete käsitlemine mitte ainult aega, vaid on ka vigaderohke.
Veebipõhine EDI portaalis
Sageli alustavad tarnijad veebipõhisest EDIst, kuna, selle seadistamine on kiire ja lihtne. See võimaldab jaemüüjatega tellimuste ja arvete vahetamist veebiportaali kaudu. Siiski on peidetud miinus. Nii tellimused kui ka arved tuleb veebiportaalist oma laotarkvarasse üle kanda ikkagi käsitsi. See tähendab topelttööd ja suure dokumendimahuga toimetamisel ka suurt koormust. Manuaalne protsess nõuab hulganisti jõupingutusi ning on oht inimlike vigade tekkeks.
Integreeritud EDI
Integreeritud EDI automatiseerib kogu protsessi ning andmeid ei ole vaja enam käsitsi sisestada. Integreeritud EDI korral liiguvad saabuvad tellimused masinloetavas vormingus otse laotarkvarasse. Lisaks saab arveid hõlpsasti koostada ja klientidele saata samuti masinloetavas vormingus ja otse laotarkvarast. Selle tulemusena väheneb märkimisväärse 90% ulatuses käsitsi tehtava töö hulk. See tähendab, et kogu meeskonnal on rohkem aega oluliste ülesannete täitmiseks ja seeläbi suureneb üldine tulemuslikkus.
Levinud eksiarvamus on, et integreeritud EDI on kallis, aeganõudev ja vaevanõudev IT-projekt. Telema on koostööd teinud üle 15 aasta majandus- ja laotarkvarapakkujatega, et luua nende tarkvaralahendustesse standardiseeritud EDI mooduleid. Tänu sellele on EDI kasutuselevõtt enam kui 40 erineva tarkvaraplatvormi kaudu Balti riikides muutunud lihtsaks, kiireks ja kulutõhusaks. See muudab selle mõistlikuks valikuks isegi väikestele ettevõtetele.
Veebipõhine vs. integreeritud EDI
Kokkuvõttes võib veebipõhine EDI tunduda kiire lahendusena, kuid see suurendab sageli teie töökoormust, mitte ei vähenda seda.
Telema jaoks on oluline, et kliendid saaksid EDI eelistest võimalikult suurt kasu.
Meie soovitus: võtke vastu integreeritud EDI, et avada efektiivsuse maailm, vähendada käsitööd ning panna EDI potentsiaal oma ettevõtte kasuks väärtust looma.
Tehke nutikas valik juba täna – valige integreeritud EDI ja näete oma tegevuse muutumist.
Täitke allolev vorm ja alustage oma tõelist EDI teekonda täna.