Foto: Raul Mee
Aasta pärast turule tulekut 2021. aastal on Telema PDS ennast tõestanud kui puuduv tükk tooteandmete halduse puslest. Lisaks erinevate jaemüüjate tooteandmete nõuete hõlpsale täitmisele saavad kliendid integreerida Telema PDS-i ka oma majandustarkvaraga.
Tooteandmete käsitsi sisestamine on üks suuremaid vigade allikaid, põhjustades hilinemisi ja segadusi kogu tarneahelas. “Meie eesmärk oli luua tooteandmete haldamise tööriist, mis säästaks kasutajate aega,” sõnab Priit Pommer, Telema PDS-i tootejuht.
Seni on tarnijad oma tooteandmeid hoidnud erinevates Exceli tabelites ja muudes andmeallikates. Näiteks toodete põhiandmeid hoitakse mujal kui retsepte. Nii on jaemüüjatele kogu vajamineva info kogumine keeruline ning aeganõudev. Siia lisandub ka jaemüüjate nõuete erisuste paljusus. Telema PDS võimaldab tarnijal hoida tooteandmeid ühes kohas ning koondab lisaks ka jaemüüjate tooteandmete nõuded kokku.
See on ka põhjus, miks nii paljud tarnijad, nende seas nt Abestock, City Cider, Nurme Looduskosmeetika ja Halika Õunatalu, on otsustanud kasutada Telema PDS lahendust.
Iga nädalaga lisandub Telema PDS-i ekspordiväljunditesse üha järgmiste jaemüüjate tabeleid. Praeguseks on Telema PDS-platvormil saadaval 20+ jaemüüja, nt Bolti, Aldari, Kaubamaja ja Stockmanni, aga muidugi ka Selveri, Coop ja Rimi nõuetele vastavad eksporditabelid.
Telema PDS-i lahendusse on aasta jooksul lisandunud mitmed uued funktsionaalsused. Paljud uuendused, näiteks tooteandmete hulgikaupa üleslaadimise võimalus, on juba mõnda aega kasutuses. Mõned, nende hulgas ka hinnamaatriks, võetakse peagi kasutusele.
Funktsionaalsus, mis tõstab Telema PDS-i konkurentide seast esile, on võimalus liidestada lahendus tarnija majandustarkvaraga. 21-aastane EDI kogemus annab siin Telemale tugeva eelise. Üle 1500 tarnija on juba liitunud Telema võrgustikuga, et vahetada jaekettidega EDI-dokumente. Oluliselt lihtsam on panna tooteandmed liikuma juba olemasolevates kanalites kui hakata ehitama uusi integratsioone.
Meile teeb rõõmu, et juba peale esimest aastat turul on Telema PDS suutnud kasvatada tugeva kliendibaasi. Telema PDS-i 2022. aasta üheks eesmärgiks on laieneda mitte ainult Eestis, vaid ka Läti ja Leedu turgudel. See teeb Telema PDS-i sobivaks ettevõtetele, kelle tegevus ulatub üle kõigi Baltimaade.